Cairns, Townsville en Magnetic Island

2 oktober 2013 - Darwin, Australië

Hi,

Ik heb net een busreis van 34 uur achter mijn kiezen, gelukkig zonder doorligplekken. Ik dacht dat ik 22 uur onderweg zou zijn van Townsville naar Darwin, daar had ik me de voorgaande dagen mentaal op voor zitten bereiden. Tijdens de busreis kwam ik er achter dat ik een miscalculatie had gemaakt. Maar ja... het eerste stuk van 12 uur was erg gezellig met een mede reizigster en een vrolijke buschauffeur die ons van spookverhalen en informatie over de omgeving voorzag. Ik heb de buschauffeur trouwens nog een fysiotherapeutisch consult gegeven voor zijn pijnlijke schouder. Gedurdende de gehele busreis heb ik veel uit mijn raampje gekeken en genoten van de langzaam veranderende omgeving. Ik heb me verbaasd over de hoeveelheid termietenheuvels langs de weg. Het lijken puntige stenen die uit de grond reizen, sommige waren 3 tot 4 meter hoog! In het gebied waar we reden leefde vroeger dinosauriërs. Er liepen koeien langs de weg en een dik zwart rund die zijn tijd nam om de weg over te steken terwijl de buschauffeur hard zijn rem moest intrappen om deze lobbes niet in zijn voorruit te krijgen. Een triest gezicht was dat er op een lang stuk elke 100 meter wel een dode kangoeroe langs de weg lag. Die aanrijdingen gebeuren vaker, de buscauffeur vertelde dat zijn collega er op een nacht 39 had geraakt, dat is bij uitzondering. Gelukkig deze reis niets geraakt want dat had ik slecht getrokken denk ik.... ik zat voorin namelijk. Ik ben dus vanuit Townsville vandaag in Darwin aangekomen en het is hier, hoe zal ik het zeggen..... godgeslagen heet!!

Vorige week was ik 4 dagen in Cairns, eerste 2 dagen even letterlijk (mijn rug) en figuurlijk (mentaal) mezelf recht getrokken. Het kwam dan ook goed uit dat er in Cairns bij de Lagoon elke ochtend en avond gratis fitnesslessen werden verzorgd. In de ochtend pilatus, daarna lekker zwemmen en door de stad wandelen. Ik vind het zo'n geweldig concept dat ik er over denk om daar zelf wat mee te gaan doen in Nederland. Echter, dat zat ik me later te bedenken, zal de overheid me in NL wel moeten voorzien van een overkapping in het park en warme dekens.... anders wordt het pilatussen met een poncho aan... Ik was even vergeten wat een klere weer het in NL kan zijn. Vanaf Cairns ben in met een zeilcatamaran naar The Great Barrier Reef gegaan om te gaan snorkelen. Op de boot kon je een onderwater camera huren maar dat vond ik wat aan de prijzige kant. Eenmaal in het water zag ik meteen een grote schildpad langs cruisen die ik een tijdje ben gevolgd (ik slaakte spontaan een gilletje van geluk door mijn snorkel), door de felle zon en het oppervlakkige water waren de kleuren van het koraal niet te geloven mooi, helder en soms fluoriserend groen en blauw en veel soorten vissen. Ik dacht ik MOET echt die camera huren want dit is te gek. Op de tweede plek waar we gingen snorken lag ik daar een partijtje te balen als een stekker in het water met die camera in mijn hand: het koraal was veel minder mooi en lag diep in het water, minder vissen, geen schildpad en er dreven zo waar wolken voor de zon. En o ja, had ik al gezegd dat de kwaliteit van de camera ook flut was?! Waar-de-loos! Maar ok, er staat in ieder geval een wazig clownvisje op de foto.... Terug aan wal even meegedaan met de Zumba les, leuk hoor, sta je daar met 150 man je booty te schudden, het optimale 'wij' gevoel al zeg ik het zelf :).

Van Cairns ben ik terug gegaan naar Townsville en direct met de ferry naar Magnetic Island. Daar stapte ik in een bus die me richting mijn hostel zou brengen. Weer een nieuwe omgeving, uitvogelen hoe of wat, de Lonely Planet en hier en daar vragen stellen heeft me al een heel end gebracht gedurende mijn reis. Helaas was deze buschauffeur waar ik mijn vragen op afvuurde zijn werk een beetje zat of hij had een slechte dag maar ik kwam iig niet aan op mijn plaats van bestemming. Ik werd er bij een strandje uitgegooid en moest het verder zelf maar uitzoeken. Maar gelukkig zijn de meeste Ozzies (Australiërs) zeer hulpvaardig dus ben goed aangekomen in een prachtig hostel. Dit hostel is omringd met groen en beesten. Je moest niet gek opkijken als er een wallabie voorbij sprong. Toen ik incheckte, en in mijn hoofd nog steeds een beetje zat te voeteren op die buschauffeur, was het toevallig voedertijd voor de Rainbow Lorikeets. Voor ik het wist zaten ze overal, op mijn hoofd, op mijn armen, op mijn camera en degene op mijn schouder zat wonderschoon in mijn oor te krijzen. Voelde me meteen weer top. Bij het hostel zat een wildlife park, daar kon je alle dieren en reptielen vasthouden. Er zat ook een koalaatje van 8 maanden tussen, te schattig. Ook zoutwater krokodillen, dat zijn de echte killers. Ze kunnen 6 meter lang worden en 1 ton wegen. Hier in Darwin mag je in de meeste gebieden niet zwemmen omdat deze vrolijke vrienden hier huizen. De tourguide vertelde dat er in 200 jaar tijd 45 mensen daadwerkelijk gedood/opgegeten zijn door crocs. Één geval vertelde ze: een man in een bar die te veel gedronken had sprong in een vijver vlakbij de kroeg om een partijtje te gaan worstelen met een krokodil.... wat een idioot...

Op Magnatic Island heb ik een bushwalk gemaakt in een gebied waar het voor 80 procent zeker was om een koala in het wild te spotten. Helaas zag ik er geen één. Maar dat kan komen omdat het zo heet was die dag. Ik liep het grootste gedeelte lopend naar de grond te staren en te denken wat is het heet, wat is het heet, jongens wat is het hier heet! Op het moment dat ik dacht: trek ik deze hitte eigelijk wel? zag ik een kinder t-shirtje om een boom hangen en die heb ik om mijn hoofd gebonden. Voelde wel beter. Ik wist dat ik in deze positie zeker niet gecast zou worden voor een modellewedstrijd maar mijn gezondheid gaat boven alles!

Morgen 2 dagen op tour naar Kakadu National park. Veel te moe voor maar heel veel zin in!

Veel liefs,

Linda

1. Rob en Chantal:
    2 oktober 2013
    Hee Lin, bedankt voor je lieve berichtje en je prachtige verhaal. Hebben er weer van genoten. Je moet schrijver worden!!! En geen gratis Pilates geven!!!! X van ons en we zullen jouw groeten overbrengen.
  2. Cora hoek:
    2 oktober 2013
    Go Linda als ik het zo lees je verslag wat een mooie reis maak jij. Met heel veel natuurschoon en verschillende diersoorten. Dat lijkt me ook een schraal gezicht als je de dode kangaroes langs de kant van de weg ziet liggen ja Austallie is groot je moet hele afstanden maken maar wel de moeite waard denk ik. de temperatuur kan flink oplopen kan je het een beetje aan.Linda heel veel plezier verder blijf je volgen morgen ga ik naar de hal zal weer over je reis vertellen.groetjes cora
  3. Oma wat een happy end lieve linda xxx:
    2 oktober 2013
    lieve linda weer een pracht verhaal en het word nog een beetje warmer hoor want het gaat nu zomer worden in australie maar dan ben je algewend waarom zo lang zitten in de bus er rijden toch ook treinen en je wisselt het fijn af met zwemmen veel plezier tot de volgende brief liefs oma
  4. Sara:
    3 oktober 2013
    Wat een mooie avonturen beleef jij zeg, de natuur moet wel erg overweldigend zijn. Het duiken lijkt me zo ontzettend mooi! Knap dat je zoveel onderneemd en leuk dat je er ook je werk kan uitoefenen. Tegen de hitte maar een extra ijsje eten en een duik in de zee. Ik denk vaak aan je hoor! Liefs xxx Sara
  5. William:
    3 oktober 2013
    Hallo Meissie,

Zou een mooie hoed of sombrero kopen als ik jou was, het wordt heter en heter in de richting en seizoentijd die jij ingaat, goed drinken, alles meemaken en veel plezier maken.

Groeten van Paps XXX
  6. Ingrid:
    4 oktober 2013
    Hoi lin,
    Uren en dagen bussen, wandelen en ander vervoer, tochten, reizen, zwemmen, snorkelen, achter schildpadden en vissen aanzitten etc.etc.etc.....hoeveel uuuuuuuuren heeft jouw dag?
    XXX tantutju
  7. Roy:
    5 oktober 2013
    Je maakt schitterende foto's. Is het jouw camera, het uitzicht of jouw foto skills? Ik geloof alledrie! Pak je ook af en toe je rust en een lekker tukkie! Take care and enjoy! x Roy
  8. Merel:
    5 oktober 2013
    Allo lieve lievurd!

Wat een prachtkapsel heb jij met die vogelebeesjes op je hoofd :)) Zolang je de pooper-scooper er niet doorheen hoeft te halen gaat het goed :)

Knap hoor dat je tegen die witte kan, zou allang het loodje hebben gelegd, de emmer hebben geschopt en het hoekkie om zijn gegaan.. Phoe wat heet.
    Voel je je inmiddels weer beetje beter? Zodra je terug bent zet ik je ruggetje wel weer in het gareel (kan nog even duren dus ...) maar ik zal je wat manipulatieve gedachten toesturen goed? ;)

Veel liefs, Zus
  9. William:
    13 oktober 2013
    Hallo meissie,

Ook graag je reisbestemmingen (steden en locatie's) op je reisblogger wereldkaart bijhouden he, kunnen we de weg die je aflegt mooi op de kaart volgen, simpel en extra informatief. ook voor later als je terug wilt kijken.
    Je neemt nu 3 dagen rust in Adelaide dus kan je alles nog eens rustig terug
    beleven en documenteren.

Staan je reisverhalen ook op de stick of alleen de foto's ?

Dag schat van me XXX