Surfers paradise en Brisbane

10 september 2013 - Noosa Heads, Australië

Daar ben ik weer met mijn laatste minuutjes internet :). In ben vandaag aangekomen in Noosa, mooi klein plaatsje dacht ik aan te treffen met een strandje maar het is best groot hier. Er is een groot National Park hier dus dat wil ik graag zien morgen. Als je op een bepaald punt een tijdje naar het water staart schijn je dolfijnen te kunnen zien :).

In Surfers Paradise ben ik 2 dagen geweest, genoeg... Omdat je daar vooral kan uitgaan had ik besloten om iig 1 nacht door de drukke straat met verlichte palmbomen te lopen en een drankje te doen. Alleen leek het me niet gezellig dus ik heb een andere lonely reizigster in de gezamelijk keuken aangesproken met de vraag of ze het leuk vond om mee te gaan. De Japanse Nozomi vond het een prima plan. Met een cocktail in de hand stonden we naar losgeslagen jongeren te kijken die te veel drinken en meisjes die er uitzien alsof ze zo uit de verpakking van Mattel zijn gekropen. Not my cup of tea... Daarom zijn we naar een Vegas pub gegaan en hebben we de hele avond wijntjes gedronken en fijn gekletst over de verschillen van NL ten opzichte van Japan en andersom. Overdag heb ik overal heen en weer gelopen om zo veel mogelijk te bekijken. De appartementencomplexen liggen dicht bij het strand en die zijn hoog en het zijn er veel. Dat geeft een uniek en apart beeld vanaf het strand gezien. Ik ben op het hoogste punt geweest van the East Coast op het Q deck, dat gaf helemaal mooie plaatjes. Ik ben weer als een idioot vanuit alle hoeken foto's gaan schieten, ik weet niet wat me bezield maar ik kan niet meer stoppen. Op een gegeven moment werd het donker en kon ik mezelf in de weerkaatsing van de ramen zien met de verlichte kust op de achtergrond. Dikke pret in mijn eentje.... weer veel te veel foto's gemaakt, koste me veel tijd om 66 procent te deleten.

Drie dagen in Brisbane geweest, weer een stad met een hoop glanzende hoge gebouwen. Ik ben een bepaalde route gelopen langs monumentale gebouwen en kerken, ik ben oa in City Hall geweest. Mooi uitzicht weer over de stad, met de ouderwetse maar gerenoveerde lift omhoog langs/achter de grootste klok van Australië geweest. Bijna alle gebouwen en musea zijn gratis!! Dus ik kon mijn lol op. Door de stad loopt de Brisbane River, daar vaart een gratis city hopper hoorde ik de vorige avond. Wanneer ik even pauze hield met mijn broodje pindakaas en ik de boot zag aanmeren besloot ik spontaan om mijn route even te laten voor wat het was en op de city hopper te springen. Ik ontmoete daar de Franse Jodie. Ze was op weg naar New Farm, daar speelde ze gratis muziek in The Power House, of ik gezellig mee ging. Ik was daar toevallig gister al (zonder muziek weliswaar) maar waarom niet?! Plannen totaal gewijzigd en een zeer leuke middag en avond gehad. Ze moest erg lachen wanneer ik vertelde dat ik tijdens het reizen foto's van mijn voeten maak. Dat herkende ze. Ze excuseert zich trouwens voor het feit dat de meeste Franzen zo onaardig zijn tegen touristen haha :).

Leuk hoor dat budget reizen, je wordt heel creatief met het reizen opzich maar ook met eten. Ik had 2 keer stevige bruine rijst gekookt, chilisaus erover en een hele wortel erin gegooid. Dat verveelde al snel dus ik had nog wat rozijnen en nootjes en dat had ik allemaal door elkaar gegooid. Normaal als ik creatief aan de slag ga met voedsel dan loopt het nog wel eens uit op een blamage maar het was erg lekker!

Ik durf het bijna niet te zeggen om de angst afgestoten te worden door mijn sociale omgeving (iedereen die dit leest dus!) maar het geval is....: Ik heb een buideltasje...! Oef dat is eruit... Ik werd er een beetje gek van om mijn camera continue in en uit mijn rugzak te halen vandaar. Maar deze is redelijk hip denk ik... Niet zo één die 20 jaar geleden werd gedragen door vrouwen in een te strakke witte legging.

Overmorgen naar Fraser Island!!

Xx

1. Jantien:
    10 september 2013
    Rozijnen in je eten en een buiktas? OMG WTF! ;) wie bén jij?! Maar whatever, zo lang je maar goed eet en buiktasje is ook wel erg geïntegreerd ala kangoeroe. Leuk om nieuwe mensen van verschillende culturen te ontmoeten! Is verrijkend! Veel plezier lieve stoere Da.
  2. Cynthia:
    12 september 2013
    Laat de foto's van dikke kont in witte legging met buiktasje maar zitten!
    Heb je nu ook een bermuda aan, en sandalen met sokken erin? Dan ben je een echte hollandse toerist!
    Fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat en dat je vrienden maakt.
    Aldoende krijg je het koken vanzelf onder de knie, je wilt niet weten hoe ik kookte toen ik nog in spanje woonde!
    Groetjes van iedereen in huize Vriend! Xxx
  3. Els Kaag:
    15 september 2013
    Ha die Linda,
    Van je reisverslag heb ik weer genoten én gelachen, wat je meemaakt en ziet kun je zo leuk verwoorden! Van familieleden hoor ik ook dat ze genieten van je verslagen. Oma is zó trots dat je in Australië rond reist, het hele verzorgingshuis weet ervan en als ze bij ons is praat ze bijna over niets anders :)
    Pap heeft een paar foto's waar jij op staat weer uitgeprint, oma heeft er ook een paar.
    Leuk dat je zelf het initiatief neemt om andere reizigers uit te nodigen om een avondje te stappen. Zo leer je veel verschillende culturen kennen, goed hoor.
    Nou Linda, veel reisplezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van je moedertje xxx
  4. Linda:
    15 september 2013
    Leuk dat jullie genieten :)
    En nee NOG geen sandalen... ik heb er over nagedacht... ik heb iig geen witte sokken dus komt goed :) xx
  5. Ingrid:
    16 september 2013
    Hoi linda, ik houd hier in Nederland wel een paar witte sokken voor je achter de hand. Voor t.z.t. Als je je bedenkt. Heel veel plezier maar weer op je multiculti reis ::)) ons bijtjes
  6. Rob en Chantal:
    16 september 2013
    Hee lieve Lin! Wat heerlijk om weer een reisverslag van je te lezen. Het lijkt wel een film waar jij in zit. Je maakt te gekke dingen mee. En die buideltas....misschien ben jij wel een trendsetter en lopen we volgend jaar allemaal met zo´n `hip´ ding. Geniet ze en..we miss you all!!!!